Helgen vecka 49

Kanske första gången i min blogghistoria som jag ligger någorlunda i fas med kronologin? Dvs det går inte tre månader från att jag gör något till att jag postar det här? Klappar mig själv på axeln. Hur som, för en vecka sedan var jag och min karl i Stockholm för att gå på adventsfika med pappas sida av släkten (mycket familjehäng nu men så blir det i jultider). Varje år har min pappa och hans Emilie ett julfika där de bjuder in alla sina vänner. Man äter obscena mängder mat och dricker det man tycker är gott. Mycket trevlig tradition som de haft i tio år och som jag hoppas de har i tio år till minst. Lite såhär såg det ut i år.
De gör nästan allt själva också vilket de ska ha en klapp på axeln för.
 
Dagen efter var en söndag och vi hade bokat rum på Hobo Hotell. Superfint där ju, väldigt ungdomligt och modernt (går det att skriva den meningen utan att låta som 60 år). Tanken var att vi skulle åka in tidigt till stan men så blev det inte. Istället hängde vi hemma halva dagen och gjorde ingenting.
Till slut tog rastlösheten och grinigheten över och vi åkte in till hotellet. Lämnade våra väskor på hotellet och tittade på halva Inglorius Basterds. Blev mycket positivt överasskad faktiskt! Har en bild av att Tarantinos filmer bara ska vara pang pang men så var ju icke fallet. När hungern slog till tog vi buss nummer två till Söder och gick till Ai Ramen. Hade hört mycket gott om det stället och var nyfiken på att testa deras ramen. 
Beställde in dessa bun's till förätt som var goda men jobbiga att äta. Huvudrätten var desto lättare att äta och ännu godare. Dock inte lika god som Totemo's ramen. Den var något av det bästa jag ätit ever tror jag. 
Hade gulligt middagssällskap. 
Fotoljuset var inte det bästa som ni kan se men lika glad för det var jag. Hur fina är inte mina örhängen föressten? Från Monki, fick dem i julklapp av boo. 
Efter en timme eller så började det snöa. Fick en varm känsla av välbehag i hela kroppen och livet nog är rätt bra ändå. 
Tack Ai Ramen för den här gången, vi syns snart igen. 
Var tvungen att fota hotellets bar, visst skulle det kunna vara taget ur en Wes Anderson film? Tänker mig att det sitter två karaktärer där som är kära och diskuterar livet. 
Det kanske hade kunnat vara vi. Vi tog varsin drink och pratade om framtiden. Vad vill vi jobba med, hur ska vi ta oss dit osv. Sen gick vi upp till rummet, kollade klart på Inglorious Basterds och Okja. Blev så besviken på Okja? Var så nyfiken på den så visade det sig att den enbart var överspelad och krystad? Synd på film som kunde ha blivit så bra. Slut på bra söndag och tack för bra helg vecka 49. 

Kommentera här: