Måndagsfunderingar

Tror jag har som halvaktiv hobby att testa nya caféer i min stad. Idag var det dock på grund av att jag inte hade något val. Stället jag först hade tänkt gå till var tydligen stängt på måndagar och jag stod där som den här gifen på John Travolta, fast i duggregn och undrade vad tusan jaga skulle göra här näst. Gick i alla fall över gatan till ett pop up café med billigt kaffe fast 10 kronor för påtår? Skandal vem gör ens så längre. Men de hade fin inredning och wifi så jag är nöjd ändå. 
 
Det är en regnig måndag men jag känner mig inte så nedslagen som man skulle kunna tro. Jag är helt ledig för en gångs skull, från både plugg och jobb. Det känns både skönt och lite stressande. Jag som är van att göra hundra saker samtidigt ungefär kan nu fokusera på en sak i taget. Göra sånt som jag faktiskt tycker är kul. Som att blogga! Är pepp på den här veckan just av den anledningen. Lämnar er med min mammas hund Stina. Visst ser hon livsfarlig ut? 
 

Kommentera här: