Mina favoriter i badrumsskåpet - December

Snor Floras koncept rakt av och listar mina beautyfavoriter i december. Tycker själv det är askul att kika in i andras badrumsskåp och se vad de använder sig av. Har delat in inlägget i två kategorier för jag älskar kategorier.
 
SMINK
Först ut är den här raringen. MAC Studio Fix Fluid, som är min riddare i nöden för glåmig och trött vinterhy. Vet ärligt talat ingen foundation som är så lätt att applicera, ger så fint lyster och räcker länge? Vet inte hur länge man ska ha en foundation innan de blir dåliga men har haft den här sedan början av september.. 
Om MAC's foundation är min riddare så är det här dess vita springare. Linda Hallberg's Infinity Palette. Har använt den här i princip varje dag sedan i maj tror jag? Syns nog rätt tydligt vilka färger jag använder mest också. Måste köpa virgo som singelskugga för ska erkänna att livet känns hårt utan den..
Min näst näst bästa palett (fotade det här inlägget innan jag fick Too Faced paletten) är den här "gör det själv" grejen från MAC. Fyller på den lite titt som tätt med nya skuggor när jag känner att jag vill unna mig själv eller fira något. Använder den inte jätteofta pga mer festliga färger och dyra skuggor haha.. Förutom de två stora contourskuggorna som jag använder i princip dagligen. Gillar friheten i den här, att man kan pick and choose som man vill. 
En till sminkgrej innan vi går över till beauty. Telescopic (tror jag den heter) från MAC (gissa mitt favoritmärke), en highlighter jag köpte i present till mig själv när jag fyllde 20 som aldrig verkar ta slut? Använder den ändå ett par gånger i veckan och har gjort i 1,5 år snart. Den har bara en liten grop där jag drar borsten annars ser den nästan oanvänd ut. 
 
SKÖNHET
 Köpte den här samtidigt som jag köpte telescopic och ni ser ju hur mycket den räckt? Inte farligt dyr för sin livslängd. Det är en fixer/setting spray som är gudomlig. Nu har jag i och för sig aldrig testat en annan setting spray och funderar på att köpa NYX's efter Wilmas rekommendation. 
<3 LUSH <3 Tror helt ärligt det här är min tredje burk med mask of magnaminty? Det är livets ansiktsmask och jag känner mig alltid fresh as a pinecone efter att ha haft den i 20 minuter. Min lyxigaste vardagslyx. Den är dock slut nu och jag tror jag ska unna mig den stora burken så fort jag får lön. Klarar mig inte utan den. 
 
Ocean Salt är en skrubb som skrubbar bort alla spår av vilket 9,5 timmars caféjobb som helst. Plus att den smakar lite gött saltigt om man skulle råka få lite i munnen. Känner hela beautyindustrin sätta i halsen nu och ba MEN DU KAN JU INTE ÄTA DEN. Lugn det råkar bara hamna lite där ibland. Önska er dessa två i julklapp för världens bästa vardagslyx. 
När vi ändå är inne på ansiktsmaskspåret (det är ett ord) så vill jag nämna den här. Har testat en del masker som ska rensa upp i ansiktet och ta död på porer och orenheter men tycker det här är den enda som riktigt funkar. Finns säkert bättre där ute men jakten fortsätter. Den är sock billig och räcker länge så det är ett stort plus. 
Sist och kanske störst? Världens lyxigaste parfym från Maison Margiela. Man luktar lyxigt och rosigt med den här. Roligt med just den här kollektionen parfymer är att de har försökt efterlika olika tidseror eller epoker med dofter. Min ska tydligen vara Chicago 1952 och simulera känslan av "Lipstick on". Tycker den lyckas rätt bra för att aldirg ha upplevt Chicago 1952. Tror det var drömmigt dock. 

Kommentera här: