Två familjehelger

För några helger sedan var vi och hälsade på hos min farmor och farfar, tillsammans med ungefär hela sidan av den släkten. Sånt händer ju inte varje dag men anledningen var ju att min farmor firade 70 år på jorden. Sånt ska ju firas stort, och det gjorde det. Hon hade bokat en lokal i deras hembygdsförening (de bor verkligen på landet och jag älskar att de har en hembygdsförening). Där åts det middag, spelades musik och var precis så opretentiöst och gemytligt som bara min släkt kan vara (tycker jag). Är verkligen blessed med världens bästa släkt, vet att den kan vara skitjobbig ibland för vissa. Fotade ingenting på själva festen med lite dagen efteråt. Vi kikar! 
Här har vi jubilaren. Min fina, kloka, smarta, kreativa, vackra och omtänksamma farmor. Hon var den som fick mig intresserad av böcker och litteratur, när hon läste Narnia högt för mig som barn. Hon är bäst på att sy och har hur många klänningar som helst i sin garderob. Min farmor är bäst. 
Hennes bror, Christer. Typ den skickligaste musikern jag vet, han hade gjort ett sånghäfte till middagen med alla farmors favoritlåtar och plötsligt kunde han avbryta mitt i allt och säga "Nej men nu är det dags för musik, eller vad säger ni?". Och bara sådär satt alla och sjöng tillsammans medan Christer spelade gitarr. 
 
Nu hoppar vi ungefär två veckor fram i tiden till när andra sidan av min familj kom ner till Göteborg och hälsade på. Är som känt katastrofal på att ta med min kameran överallt. Men den här helgen bestod i alla fall (utöver pepparkaksbaket vi ser nedan) av julmarknad på Liseberg och klassiskt familjegräl som alltid uppstår när en inte bor hemma längre och umgås med sin familj flera dagar i rad. Det viktiga är att kramas i kön till att köpa kaffe och säga förlåt jag var hungrig jag älskar dig det vet du. Sen är allt okej igen. 
 

Kommentera här: