En lista om veckan som kommer

Veckans skrivande:

Känns som det enda jag skriver är inlämningar och tentor. Så ska jag vara realistisk på den här punkten blir det nog det. Ska jag vara lite drömsk får jag till minst en A4 kreativt skrivande också. 

Veckans läsning:

Pendlar mellan Steglitsan av Donna Tartt och Flickorna av Emma Cline just nu. Första gången på länge jag läser två böcker samtidigt, men båda är så bra så kan inte lägga ifrån mig någon av dem. Har senaste veckorna försökt läsa 40 sidor om dagen för övrigt. Det har funkat bra! Tror jag har klarat det alla dagar utom typ fem, på kanske tre veckor. Ändå bra för en så inkonsekvent människa som mig själv. 

Veckans musik:

Feel it still, alltså låten högst upp i inlägget! Är helt besatt av den låten, lyssnar minst en gång om dagen men den är så bra och jag tröttnar inte. 

Veckans tidsfördriv:

Hänger på Hemnet alldeles för mycket just nu. 2018 är kanske året. Kanske.

Veckans matlagning:

Pasta! Vill äta färsk pasta med något gott till, kanske något recept ur det här fenomenala inlägget av Sandra Beijer? 

Veckans köp:

Lön på fredag! Ska unna mig något nytt i sminkväg tänker jag, är jättesugen på en gul ögonskugga. 

Veckans bok: 

Det stod veckans ljudbok först men jag lyssnar ju aldrig på ljudböcker så det får bli bok. Det blir samma som jag nämnde tidigare, Steglitsan av Donna Tartt och Flickorna av Emma Cline.

Veckans teveserie:

Sex and The City! Jag och Erik håller på att plöja alla säsonger, samtidigt som vi diskuterar Carries inte alltid så bra beteende. 

Veckans museum:

Vill gå på konstmuseét här i gbg. De har just nu en utställning som verkar jättebra som handlar om fotografi. 

Veckans tråkiga:

Har en uppgift som ska in på söndag vilket kommer bli lite stressigt med tanke på allt annat som händer i veckan. 

 

 

Kommentera här: