ÅRSRESUMÈ 2017

Eftersom jag har en sluttenta som ska in på söndag men är queen of procrastination så kommer här en årsresumé!! Älskar att läsa sådana på andra bloggar så tänkte hey why not. Kan vara kul att återkomma till i framtiden också och jämföra. Lånar skamlöst en lista från Sandra pga är för lat för att skriva en egen. 

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
Massor av saker! Pluggade konstvetenskap och litteraturvetenskap, jobbade som kock, skaffade hund, flyttade till min första egna lägenhet. Bland annat.

 


Vilka platser besökte du?

Antar att den här frågan syftar till platser utanför Sverige. Bulgarien, Paris, Köpenhamn och Rhodos! 

Vad var din största framgång 2017?
Att jag tog mig igenom hela min kurs i konstvetenskap. Och att jag sparade tillräckligt mycket pengar för att kunna bli hundmamma.


Bästa köpet?
Frank, lättt.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Erik, Frank, mina vänner, mina kollegor, min familj. Kort sagt alla guldpersoner jag har i mitt liv. 

Och ledsen?
Metoo, att familjer fortfarande splittras, ångest, stress bland annat. 

Årets låtar?
Million Reasons - Gaga

Feel it Still - Portugal. The man

Och typ hela den här listan

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Vill säga gladare men är lite osäker? Jo men gladare, har dock varit ett sånt himla upp och ner år, har varit hur glad som helst men samtidigt helt jävla bottenlöst ledsen. 

Favoritserie?
Friends, alltid. 

Bästa filmen?
La la land tror jag, minns att jag var glad i hela kroppen efter att ha sett den på bio. 

 Bästa boken du läste i år?

Så svår fråga! Minns knappt vad jag läst, vilket inte är så jättemycket jämfört med tidigare år. Känns som ingen bok riktigt fastnat i mig, förutom möjligtvis Allt jag inte minns av Jonas Hassem Khemiri. Den får det bli, den var helt sjuk. 

Bästa matupplevelsen?
När vi var i Paris och hade gått runt hur länge som helst i jakt på en restaurang, hamnar på en slags bar/café som inte såg mycket ut för världen. Beställde in en entrecoté för första gången sen jag slutade vara vegetarian. Vet inte om det var just stunden, att jag var så hungrig eller just det faktum att det var så länge sen jag åt riktigt bar kött. Kan fortfarande minnas hur den smakade. Skrämmer iväg samtliga vegetarianer nu, förlåt. 

En mobilanteckning:
Hade mest inköpslistor eller viktiga saker att komma ihåg men tycker den här tar priset i charmighet/värdelöshet: 

"4 november 18.23

Cola

Snacks"

Måste ha varit en stressig och strulig tid om jag måste skriva ner sådana saker för att ens komma ihåg det. 


Vad gjorde du på din födelsedag?
Blev bjuden på Liseberg och hade fest för alla mina kompisar. Minns att vi var mitt uppe i ett flyttkaos och just den dagen pausade vi allt och bara gjorde roliga saker. Vilket såklart ledde till att vi behövde göra dubbelt dagen efter, med baksmälla. 

Är det något du saknar år 2017 som du vill ha år 2018?
STRUKTUR. På riktigt längtar efter rutiner, att gå upp samma tid varje morgon och fokusera på samma sak istället för att bolla jobb/plugg/fritid. Eller vill kunna bolla bättre, så kanske jag ska säga. 


Nyårslöfte?
Spara mer pengar, resa så mycket så möjligt och naila första året på min utbildning. 

Högsta önskan just nu?
Att jag får godkänt på min sista tenta så jag kan få csn och fokusera på mitt program nu till våren. Det skulle vara så jävla skönt. 

 

 

 

Kommentera här: