Wear it out like a sweater that you love 'cause I can't get enough

Hej! Hur mår ni? Har 2018 treated you well so far? Själv har jag hunnit med att både vara jätteledsen och helt jävla jättelycklig, på knappt två veckor. Anyway jag tänkte att vi skulle kika tillbaka lite i arkivet till när vi var i Stockholm senast. Vi hade en riktig "gå på stan" dag trots att den egentliga planen var att gå på museum och vara kulturella. Nåväl så blir det ibland. 
Stockholm var vintrigt och grått medan vi väntade på bussen. På ett sätt låg det en måndagskänsla i luften. Kan ni lägga märke till det ibland? Att det är en helt annan känsla att vara ute på en måndag mot säg en fredag? Luften känns lite tyngre, man vet att man har en hel vecka av att-göra framför sig. Tänk om varje dag var fredag.
Vi var ju dock lediga så tekniskt sätt var vår måndag en söndag. Så vi gjorde det enda rimliga man kan göra på en söndag, vi åt brunch. På Greasy Spoon dessutom, mitt all time favoritbrunchställe i Stockholm. Det var så fint att visa Erik det stället, han hade aldrig varit där. Jag åt en full english och drack bottomless black coffee. 
Efter ett tag började det snöa utanför fönstret och myskänslan var maxad.
Sen gick vi hit, till brandstationen. Hade läst om det stället och velat gå dit hur länge som helst men inte kommit mig för. Det fanns hur mycket fina saker som helst! 
Vill inreda hela mitt hem som brandstationen. 
Sen gick vi och kollade på kläder som man bör. 
Köpte den här prinsessklänningen pga den var det finaste jag sett i mitt liv. Det syns inte på bilderna men fallet är otroligt och överdelen är i sammet. Köpte på Judits Second Hand. 
Sen gick vi till Herr Judit så min herre skulle kunna kika på kläder också. 
Inne på Herr Judit hade dem den näst gulligaste hunden någonsin (gulligaste är ju Frankie såklart). 
 
Nu ska jag njuta av att ha skickat in min sista tenta och ha ett dygn ledigt innan jag börjar på mitt nya program. No rest for the wicked. 

Kommentera här: