Om förra helgen

Jag ligger på mage i min nybäddade säng, i mitt nya rum i min nya lägenhet. Min hund kom precis och la sig över mina armar medan jag skrev förra meningen. Han la sig, suckade djupt och somnade. Jag har ett lugn i kroppen som jag inte haft på flera veckor. Saker har börjat falla på plats efter att ha varit överallt (bokstavligt talat). Nu stannar jag här ett tag, eller ja. Till augusti i alla fall men nog om det nu! Nu kikar vi på några av bilderna jag tog med mobilen när jag var i Glasgow förra helgen. 
Första morgonen var sömnig och trött. Det regnade och vi gjorde upp lite planer för dagen. Typ gå till veganmarknad, kanske shoppa lite och sen köpa öl på tesco.
Åka hem och kolla på melodifestivalen. Det var precis det vi gjorde, en ypperlig första (hela) dag i Glasgow. 
Nästa dag var vi på utflyktshumör. Efter sovmorgon, frukost och fix gick vi till tåget. Åkte till Balloch Central som låg ungefär 45 minuter utanför själva Glasgow. Det var helt. sjukt. Har tagit massa fler (och bättre) bilder med min riktiga kamera så tänkte att Balloch och Loch Lomend får ett eget inlägg lite senare. 
Balloch var precis så som man tänker sig att en brittisk småstad ska se ut. Tänk morden i midsomer. 
 
På vägen hem somnade jag mot Stellas axel och hon på mitt huvud. Pluggade lite när vi kom hem medan resten av sällskapet drack ölen som var kvar från kvällen innan och kollade på rugby. Vi hade bokat ett bord lite senare på kvällen på ett kattcafé där jag fick spränghuvudvärk sekunden vi steg in. Det släppte inte på hela tiden vi var där vilket var sjukt trist, tror jag hade uppskattat det mycket mer annars. Det var liksom, som namnet avslöjar, ett café där de har massa katter som springer runt. Hade stresskänslor i magen och huvudvärken gjorde det inte bättre. 
 
Så när Frida föreslog en promenad hem istället för att ta en uber var jag inte sen att haka på. Tog inte en enda bild på hela den 40 minuter långa promenaden men det var hur fint som helst att gå längs floden och prata om allt och inget. På kvällen spelade vi monopol, drack lite öl och åt chips. En ypperlig sista dag i Glasgow. 

Kommentera här: