Vardagsfunderingar

Sitter i värdshusets café i Idre och väntar på min buss när jag skriver det här. Dricker en pucko och lyssnar på listan "Women of rock" på spotify. Smaken av pucko får mig väldigt mycket att känna mig som ett barn igen. Har varit här de senaste dagarna med min familj och haft det så himla bra. Har verkligen känt ett lugn och en harmoni som fattats mig de senaste veckorna. Om några timmar åker jag hem igen men känner mig stark. Kan jag åka ner för en svart puckelpist men immiga skidglasögon borde väl en vardag i Göteborg inte vara någon match? Eller? 
Har rätt intensiva dagar framför mig i veckan. Ska börja flyttpacka, samtidigt som jag ska packa till Glasgow nästa helg. Helt sjukt att jag om en vecka kommer befinna mig i ett annat land? Är helt resfebrig. Ska i alla fall åka dit med mina allra bästa personer på torsdag och stanna tills måndag. Planerar att fotografera så kameran går varm, krama mina vänner som jag inte träffat på hur länge som helst och dricka hutlösa mängder öl på brittiska pubar.
Men innan dess har jag en synopsis på min essä som ska skickas in, handledningsseminarium om nämnda essä samt essäskrivande. Vädligt mycket essä i mitt liv just nu. Men planerar att kötta av så mycket som möjligt i början av veckan så jag slipper tänka på det i helgen. Ska försöka få till den där synopsisen nu innan bussen går, puss så länge mina hjärtefjun. 

Kommentera här: